JUDO

judoExplicació
Judo: En aquesta activitat es pretén que s’iniciïn, coneguin i practiquin el Judo.
Monitors: Alba Larrondo i Toni Garcia (Entrenadors del CNR Ploms) CLUB TOT JUDO REUS
Mètode i Objectius
Ensenyarem als petits judoques els fonaments del JUDO: respecte, coratge, sinceritat, honor, autocontrol, modèstia i amistat.
El Judo (柔道) és un esport olímpic d’origen japonès, el nom del qual pot traduir-se com “el camí de la suavitat”.
Aquest art marcial va ser creat pel mestre Jigoro Kano l’any 1882. El mestre Kano va recopilar l’essència tècnica i tàctica de dues de les antigues escoles de Jiu JItsu, que es basaven en la lluita cos a cos i que eren practicades pels guerrers medievals amb armadura o samurai en el camp de batalla fins a l’inici del segueixo XIX a Japó. Aconseguint reunir-les en una sola.
El Judo s’ha convertit en un esport de combat olímpic i s’ha anat especialitzant en els llançaments i les submissions; deixant a un costat els cops, per fer-se més esportiu.
És un dels quatre estils principals de lluita esportiva més practicats avui en dia a tot el món. La UNESCO va declarar el Judo com el millor esport inicial formatiu per a nens i joves de 3 a 21 anys, ja que permet una “educació física integral”, potenciant, per mitjà del coneixement d’aquest esport, totes les seves possibilitats psicomotrius (ubicació espacial, perspectiva, ambidextrismo, lateralitat, llançament, parla, arrosseguessis, salts, rotacions, caigudes, coordinació conjunta i independent d’ambdues mans i peus, etc) i de relació amb les altres persones, fent ús del joc i la lluita com a element integrador-dinamitzador i introduint la iniciació tècnic-tàctic esportiva de forma adaptada.
El COI ho considera l’esport més complet i que promou valors com l’amistat, la participació, el respecte i l’esforç per millorar.
La paraula judo està formada per dues paraules “dj.” i “do” i signifiquin quelcom semblant a “camí o via de la flexibilitat”. Amb això, s’intenta explicar que la forma de vèncer una força no és oposar-s’hi, sinó tot el contrari, donar-li suport i dirigir-la per al propi fi. Seria com una fulla que sosté una mica d’aigua i quan no aguanta més s’inclina i la deixa caure en lloc de trencar-se.
Beneficis psicològics de la pràctica del judo
La pràctica del judo aporta una sèrie de beneficis Psicològics com poden ser:
• Desenvolupament de l’autoestima a nivell personal, social (escolar) i familiar.
• Desenvolupament de les capacitats d’autocontrol.
• Afavoreix l’expressió de l’afectivitat.
• Evita conflictes emocionals.
• Seguretat en si mateix.
• Desenvolupament de la Psicomotricitat.
• Afavoreix la percepció de si mateix, dels altres i de l’espai.
Beneficis de caràcter físic de la pràctica del Judo
Quant als factors físics, és una de les arts marcials més completes que hi ha, ja que s’exerciten tots els músculs sense excepció, la qual cosa aconsegueix en el nen un desenvolupament harmoniós i simètric en la formació muscular i òssia; la pràctica del judo li permet al nen enfortir els ossos, incrementar la massa muscular i augmentar l’elasticitat de músculs i tendons, sobretot en edats de creixement.
Els programes d’ensenyament estan preparats perquè el nen millori la coordinació i la psicomotricitat, qualitats imprescindibles en edats primerenques. A més es practica descalç pel que prevé i ajuda a corregir problemes físics de creixement en nens com; peus (plànols, valgs, etc.), columnes desviades.
Els exercicis brinden un òptim entrenament cardiovascular sent aconsellat per molts metges com una disciplina fonamental per a certs quadres clínics com per exemple asmes, problemes de columna, articulessis, hipercinèsies, entre uns altres.

Preu de Judo:
Soci: 1 dia/setmana—55€/trimestre